کنجد یکی از دانه های مغذی است که خواص بسیاری دارد و انرژی زیادی به شما می بخشد.از جمله خواص کنجد می توان به خاصیت ضد ورم مفاصل و رماتیسم و همچنین خاصیت ضد سرطانی آن اشاره کرد.هم چنین کنجد در درمان بی خوابی بسیار موثر است و دارای خاصیت ضد قارچ و ضد بیماری است.

روغن کنجد در جلوگیری از فساد دندان نیز کاربرد دارد، همچنین در درمان التهاب و تورم لثه مفید است. برگ های کنجد سرشار از مواد لعابی هستند و در گذشته با دیگر گیاهان برای درمان اسهال خونی و وبا به کار برده می شد.
کنجد معدن مواد معدنی قابل جذب است و دارای منیزیم، کلسیم ، آهن ، سیلیس ، آلومینیوم ، کروم ، مس ، نیکل ، سدیم و چندین فلز و شبه فلز دیگر و همچنین سرشار از ویتامین‌ B می‌باشد.
گفتنی است؛ آرد کنجد سرشار از اسید آمینه بوده و ۳ برابر شیر کلسیم دارد، آرد کنجد یا کنجد به خوبی در سالادها، خوراک های مرغ یا گوشت و سبزیجات پخته شده به کار رفته و همچنین در معطر ساختن پنیر ، سالادهای تخم مرغ ، سس هایی که اساس آن کره یا نان معطر هست کاربرد دارد.

کنجد تقریبا بیشتر مواد مورد نیاز ساختمان بدن را داراست؛ لذا یک غذای قیمتی و پر ارزش برای انسان به شمارمی‌رود و دارای خواص گوشت است ولی ضرر آن را ندارد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان